środa, 31 sierpnia 2016

Czytelnicze zapowiedzi - wrzesień 2016.

Wrzesień ... to dla dzieci koniec wakacji, a wraz z nim powrót do przedszkoli i szkół. Ja również postanowiłam nie próżnować, choć dla mnie także czas urlopu nieuchronnie się kończy i czas zakasać przysłowiowe rękawy.
Dzisiaj proponuję Wam wrześniowe zapowiedzi książek, które mnie osobiście zainteresowały, i na które czekam z wielką niecierpliwością. Jak zawsze w większości są to romanse, powieści obyczajowe, czy sensacyjno-kryminalne. Dodatkowo dodaję coś ekstra, a mianowicie zapowiedź książeczki dla najmłodszego czytelnika. W sumie jest to aż 13 pozycji, za którymi będę się rozglądała w księgarniach. Zapraszam do zapoznania się z wydawniczymi propozycjami na wrzesień 2016.

***************
Elizabeth Herrmann "Śnieżny wędrowiec"
Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Data premiery: 06.09.2016


Ktoś porywa małego chłopca. Prowadzone w tej sprawie śledztwo utknęło w martwym punkcie. Cztery lata później w lesie znaleziono ludzki szkielet. Posterunkowa Sanela Beara ma przekazać ojcu chłopca straszną wiadomość. Jednak spotkanie z przystojnym Darko Tudorem, który pracuje w leśnej stacji badawczej zajmującej się życiem wilków, rodzi w niej wątpliwości. Czy to rzeczywiście było porwanie? A może doszło do niego przez pomyłkę? Niestety, wszystkie osoby związane z tą sprawą milczą. Beara dochodzi do wniosku, że tylko w jeden sposób może dojść do prawdy: pod przybraną postacią zatrudnia się w willi zamożnej rodziny Reinartzów, w której matka porwanego chłopca pracowała wcześniej jako pomoc domowa. Beara zostaje wciągnięta w gmatwaninę nienawiści, pożądania i pogardy, co doprowadza ją do granic wytrzymałości…

Elisabeth Herrmann urodziła się w Marburgu w 1959 roku. Wiele lat pracowała jako dziennikarka w telewizji RBB. Jej powieści są bardzo popularne i często służą za scenariusze filmowe. Elisabeth Herrmann otrzymała nagrodę Radio Bremen Crime oraz niemiecką nagrodę Crime Fiction 2012. Mieszka z córką w Berlinie.

Moim zdaniem ...
Książka z zagadką w tle? Ja mówię jej absolutnie tak. Bardzo obiecujący opis, niewyjaśnione zabójstwo, dociekliwa policjantka i tajemnice rodzinne, jeśli książka będzie tak budowała napięcie jak sam opis, to będzie to sensacyjno-kryminalny hit września.



***************
Kim Holden "Gus"
Wydawnictwo Filia
Data premiery: 07.09.2016

Oto historia Gusa.
Opowiada o zagubieniu.
O odnalezieniu.
I o powolnym procesie uzdrawiania.
Szczerze mówiąc, nie wiem już jak żyć. Promyczek nie była tylko moją najlepszą przyjaciółką, była jakby moją drugą połówką… drugą połową mojego umysłu, mojego sumienia, mojego poczucia humoru, mojej kreatywności. Była drugą połową mojego serca. W jaki sposób człowiek może wrócić do swoich zajęć, jeśli na zawsze stracił połowę siebie?
Moim zdaniem ...
"Promyczek" wyrwał mi serce i roztrzaskał je na milion kawałków. Czy wraz z Gusem poskładam je na nowo? Nie wiem ... wiem tylko że czekam (ale już niedługo).



***************
Charlie Donlea "Dziewczyna z Summit Lake"
Wydawnictwo Filia
Data premiery: 14.09.2016

Zero podejrzanych. Zero osób zamieszanych...
Niektóre miejsca wydają się zbyt piękne, by mogło tam dojść do tragedii. Takie są właśnie okolice jeziora Summit położone w Paśmie Błękitnym Appalachów, gdzie wokół nieskazitelnych wód rozsypane są przytulne domki. Ale właśnie w tej okolicy dwa tygodnie temu brutalnie zamordowano Bekkę Eckersley, córkę wpływowego prawnika, osobę niezwykle pracowitą i ambitną. Mieszkańcy miasteczka, pogrążeni w żalu i niedowierzaniu, snują własne teorie. Prace policji utkwiły w martwym punkcie.
Początkowo dziennikarka Kelsey Castle bagatelizuje tę historię. Z czasem jednak na jaw wychodzą detale odnośnie wyjątkowego bestialstwa, z jakim je popełniono, i starania, których niektórzy dokładają, by sprawa ucichła. Wszystko wskazuje na coś więcej niż tylko przypadkowe zabójstwo. Castle docieka i drąży na przekór niebezpieczeństwu i ostrzeżeniom, z czasem czując coraz większą więź z martwą dziewczyną. Im więcej dowiaduje się na temat przyjaźni, miłości i sekretów Bekki, tym bardziej jest przekonana, że prawda na temat tragedii okolic jeziora Summit może pomóc jej w walce z własnymi demonami.

Moim zdaniem ...
Brzmi niezwykle intrygująco. Ostatnio polubiłam tego typu książki, mam nadzieję, że po tej lekturze moje zainteresowanie wzrośnie i będę chciała tylko więcej.



***************
R. K. Lilley "Pod samym niebem"
Wydawnictwo Editio Red
Data premiery: 14.09.2016


Druga cześć trylogii W przestworzach
Pierwsza część trylogii, Podniebny lot, opowiada o początku burzliwego związku Bianki i Jamesa. Oto on, nieprzyzwoicie bogaty i urodziwszy od bogów Olimpu, wprowadza ją, złotowłosą, wyniosłą i chłodną piękność, w mroczne sekrety uległości i dominacji, pożądania i uzależniającej ekstazy, poruszając przy tym najbardziej skryte instynkty i pragnienia. Powoli staje się jasne, że Bianca zakochała się w Jamesie bezgranicznie... Jednak happy end nie mógł nadejść. Brutalny napad, bolesne nieporozumienia, strach i ból Bianki splotły się w decyzję o odrzuceniu Jamesa i rozstaniu.
Po tych dramatycznych wydarzeniach Bianka nie może odzyskać równowagi. Czas uleczył jej ciało, ale nigdy nie ukoi rozedrganej duszy pięknej stewardessy. James nie jest kimś, kto pozwala się odrzucić. Bianka nie jest w stanie wyzwolić się z tęsknoty i pożądania. Wie, że w głębi duszy należy do tego pięknego mężczyzny o turkusowych oczach, zniewalającym głosie i wspaniałym ciele. I że nie będzie mogła oprzeć się Jamesowi — wystarczy, że na nią spojrzy...
Nie oderwiesz się od tej książki. Odczujesz magnetyczny urok Jamesa i subtelną delikatność Bianki, doświadczysz tej historii tak intensywnie i realnie, jakby przytrafiła się właśnie Tobie. Zatracisz się bez reszty w fascynującej opowieści o pożądaniu i rozkoszy, o szalonym locie wśród chmur, o namiętnej miłości, o władzy i luksusie. Wystarczy jedno spojrzenie turkusowych oczu...

Moim zdaniem ...
Poprzednia część nie zawładnęła moim sercem, miała swoje zalety, ale również wady. Jestem ciekawa jak dalej rozwinie się autorka, czy podniesie poziom, a może mnie czymś zaskoczy. Żeby się o tym przekonać muszę ją przeczytać, zatem daję jej szansę i mam nadzieję, że nie będzie to czas stracony.



***************
Samantha Young "Żyj szybko, kochaj głęboko"
Wydawnictwo Burda Publishing Polska
Data premiery: 14.09.2016

Czy można przyjaźnić się z kimś, kto był miłością twojego życia?
Ona była najfajniejszą dziewczyną w mieście, on właśnie się sprowadził z rodzicami i szybko zdążył złamać niejedno serce. Charley i Jake. Zakochali się w sobie niemal od pierwszego wejrzenia. Byli dla siebie stworzeni, snuli wielkie plany. Aż do tamtego feralnego dnia…
Na urodzinowym przyjęciu byłego chłopaka Charley dochodzi do tragedii. Niektórzy zrzucają winę na Jake’a. Po tym zdarzeniu chłopak zrywa związek i razem z rodziną wyjeżdża na zawsze z miasta.
Dała mu wszystko, każdą cząstkę siebie. A on od niej odszedł.
Przez kolejne cztery lata Charley stara się zapomnieć o Jake’u, ale los postanawia z niej zażartować. Dziewczyna wyjeżdża na studia do Szkocji, a tam na imprezie trafia na Jake’a i jego dziewczynę. Zranione serce daje znać o sobie z ogromną siłą. Mimo że Charley stara się unikać dawnego ukochanego jak ognia, on cały czas próbuje się do niej zbliżyć. Ale czy można zaufać komuś, kto wcześniej tak bardzo zranił?

Moim zdaniem ...
Napiszę tylko tyle brzmi bardzo ciekawie i już nie mogę się doczekać, aż ta książka znajdzie się w moich rękach.



***************
Laurelin Peige "Połączeni. Uwolnij mnie"
Wydawnictwo Kobiece
Data premiery: 15.09.2016

Nowa emocjonująca seria bestsellerowej autorki Uwikłanych.
Złamaliśmy dzisiaj wiele zasad Gwen.
Zasady są po to, żeby je łamać.
Ustalili zasady – tylko seks. Zapomnieli jednak o tym, że serc nikt nie pytał o zdanie.
Pamiętacie Gwen z Uwikłanych? W Połączonych nadszedł czas, aby poznać jej historię.
Gwen miała ciężkie życie, a przeszłość nawiedza ją niczym mroczny cień, który nie pozwala o sobie zapomnieć. Dlatego buduje wokół siebie mur, zza którego jedynie obserwuje świat. Osiągnęła sukces zawodowy – zarządza jednym z najpopularniejszych klubów nocnych w Nowym Jorku, jest singielką i bezpiecznie czuje się tylko w takich sytuacjach, które może w pełni kontrolować.
Wszystko diametralnie się zmienia, kiedy w klubie poznaje bogatego i przystojnego playboya – JC. On za wszelką cenę postanawia zburzyć mur, którym się otoczyła. Chce dać jej wolność i nieograniczoną ilość rozkoszy. Zawierają więc układ, który tylko z pozoru wydaje się jasny.
Wkrótce seks bez zobowiązań już im nie wystarcza, a JC okaże się jedyną osobą, na której będzie polegać dziewczyna. Czy Gwen zdoła posłuchać swego serca i otworzyć się na prawdziwą miłość?

Moim zdaniem ...
Mam ochotę na tę serię, jednakże tutaj też pojawiają się pewne zaległości, tzn. muszę najpierw przeczytać "Uwikłanych", których jakoś nie miałam okazji poznać. Kiedy się już z tym uporam sięgnę także po tę książkę, bo zapowiada się ciekawie.



***************
Sally Hepworth "To, co nam zostaje"
Wydawnictwo Filia
Data premiery: 21.09.2016


„Historia, od której nie oderwiecie się do końca”.
Emily Giffin, bestsellerowa autorka „New York Times”
To obok Motyla, Lisy Genovy, najpiękniejsza powieść o sednie człowieczeństwa, godności i mierzeniu się z nieuleczalną chorobą.
Anna Foster ma trzydzieści sześć lat i jest we wczesnym stadium choroby Alzheimera. Wie, że rodzina posyła ją do domu opieki Rosalind House dla jej własnego dobra. Spotyka tam Luke’a, jedynego rezydenta w wieku zbliżonym do niej. Anna nie spodziewa się, że kiedy ona będzie się buntować przeciw temu, jak teraz wygląda jej życie, ono połączy ją z Lukiem więzami miłości. I chociaż choroba zabiera jej coraz więcej wspomnień, Anna walczy, próbując zachować jak najwięcej – w tym nowe, piękne uczucie.
Eve Bennett z dnia na dzień zostaje samotną matką i zmuszona jest zrobić użytek ze swojego kulinarnego wykształcenia. Gdy w Rosalind House poznaje Annę i Luke’a, jest głęboko poruszona łączącym tych dwoje uczuciem.
Tragiczny wypadek sprawia, że rodziny zakochanych postanawiają ich rozdzielić, natomiast Eve zaczyna się zastanawiać, jak wiele jest skłonna zaryzykować, aby temu zapobiec.

Moim zdaniem ...
Choroba Alzheimera jest straszną chorobą, zazwyczaj kojarzymy ją z osobami starszymi, a nie z osobami w wieku 35+. Jestem ciekawa jak autorka poprowadzi tę historię, bo opis jest bardzo zachęcający, choroba + miłość + tragedia = Must Read.



***************
Katy Evans "Manwhore"
Wydawnictwo Kobiece
Data premiery: 22.09.2016

KIPIĄCA ZMYSŁOWOŚCIĄ TRYLOGIA EROTYCZNA SŁYNNEJ KATY EVANS
Czy można odkryć, kim naprawdę jest najzamożniejszy playboy z Chicago, i nie zatracić przy tym swego serca i duszy?
Malcolm Kyle Preston Logan Saint to bogaty, bardzo wpływowy i obłędnie przystojny biznesmen z Chicago. Wokół jego osoby krąży mnóstwo legend, sam Malcom zaś owiany jest nimbem tajemniczości.
Mężczyźnie wydaje się, że już nic nie jest w stanie go zaskoczyć. W jego życiu sporo jednak namiesza nagłe pojawienie się Rachel Livingston – młodej, utalentowanej i pięknej dziennikarki. Rachel otrzyma zlecenie przeprowadzenia wywiadu ze słynnym Malcomem Saintem i odkrycia tego, kim naprawdę jest mężczyzna będący na językach wszystkich mieszkańców Chicago.
Czy Rachel uda się odkryć prawdziwe oblicze Malcolma? A może to Malcolm odkryje prawdziwą Rachel?
Tę wciągającą opowieść o namiętnej i czułej miłości przeczytałam dosłownie w jeden wieczór. A pan Malcolm Saint? Cóż… niezłe z niego ciacho! – Sylvia Day, bestsellerowa autorka „Dotyku Crossa”.

Moim zdaniem ...
Hm... erotyki lubię czytać i nie boję się tego głośno powiedzieć. Trylogia zapowiada się bardzo zmysłowo i obiecująco. Mam tylko nadzieję, że nie będzie to coś co już wcześniej czytałam, zaznaczam ją na mojej półce Must Read.



***************
Nicholas Sparks "Spójrz na mnie"
Wydawnictwo Albatros
Data premiery: 28.09.2016

Nowa powieść króla prozy obyczajowej, który tym razem umiejętnie myli tropy, a zakończenia nie domyśli się nawet wielbicielka powieści detektywistycznych!
Collin nie miał szczęśliwego dzieciństwa. Brak zainteresowania rodziców, dorastanie w szkołach wojskowych, potem problemy z agresją i zatargi z policją. Maria natomiast zawsze czuła wsparcie rodziny – jako mała dziewczynka, a także później, podczas studiów prawniczych i na początku kariery zawodowej. Pewnie trudno byłoby znaleźć dwie bardziej różniące się historie. I dwa tak niepodobne do siebie charaktery.
A jednak przeciwieństwa najwyraźniej się przyciągają. Maria i Colin zostają parą. Wszystko świetnie się zapowiada, dopóki ona nie zaczyna otrzymywać dziwnych wiadomości od anonimowego prześladowcy.

Moim zdaniem ...
Opis zapowiada coś co lubię, czyli historię, która nie powinna się wydarzyć jeśli mielibyśmy kierować się jedynie rozumem, jednak serce nie sługa. Wobec tego mam spore oczekiwania względem tej książki.



***************
Mia Sheridan "Bez winy"
Wydawnictwo Otwarte
Data premiery: 28.09.2016

Nowa powieść autorki bestsellera „Bez słów”.
Kira nie ma grosza przy duszy, za to mnóstwo kłopotów. W przeszłości odebrano jej to, co najważniejsze. Teraz musi postawić wszystko na jedną kartę, aby odmienić swój los. Grayson walczy o przerwanie pasma życiowych niepowodzeń, ale przytłaczający ciężar wyrzutów sumienia kruszy resztki jego nadziei na lepsze jutro. Kira składa mu propozycję, która może go ocalić. Wystarczy tylko, że złoży przysięgę, nawet jeśli nie zamierza jej dotrzymać…
Obiecali sobie wieczność, nie wiedząc, że jedna chwila może odmienić całe życie. Czy miłość da im kolejną szansę, choć żadne z nich nie jest bez winy?

Moim zdaniem ...
Nareszcie wrzesień, a wraz z nim długo wyczekiwana książka. "Bez słów" zawładnęło moim sercem, mam nadzieję, że najnowsza propozycja będzie równie zachwycająca, po której nie będę tą samą osobą. Bowiem moim zdaniem Mia Sharidan zmienia ludzi, zmusza do refleksji, dotyka najskrytszych zakamarków ludzkiej duszy.



***************
Emma Chase "Skazanie"
Wydawnictwo Filia
Data premiery: 28.09.2016

Rycerz w zniszczonej zbroi wciąż jest rycerzem.
Obrońca w Waszyngtonie codziennie widzi, jak trudne potrafi być życie. Właśnie dlatego niejednokrotnie, by przetrwać, musi być nieustępliwy. Ja, Jake Becker, mam reputację zimnego, nieczułego, onieśmielającego mężczyzny. To mi pasuje, czasem wręcz pomaga, na przykład gdy urabiam świadka stojącego przed sądem.
Nie komplikuję sobie życia błahostkami – wszystko muszę mieć poukładane. Jeśli chcesz być moim klientem, od razu streść istotne fakty. Jeśli chcesz się ze mną umówić, skup się na tym, co cię kręci. Nie jestem czarującym księciem z bajki, nawet nie zamierzam go udawać.
Jednak w pewnej chwili Chelsea McQuaid wraz z szóstką osieroconych siostrzeńców i siostrzenic trafia do mojego gabinetu, zmieniając moje życie w istne piekło.
Zaczynam więc chodzić do przedszkola, na koncerty One Direction, trafiam do szpitalnej poczekalni i wykłócam się w gabinecie dyrektora szkoły.
Chelsea jest zbyt słodka i niewinna, by sobie poradzić. Próbuje być twarda, ale zupełnie jej to nie wychodzi.
Zostałem skazany na to, by jej pomóc. Obronić ją… i dzieci.

Moim zdaniem ...
Poznałam już styl jaki prezentuje Emma Chase, choć pierwszego tomu cyklu tj. "Unieważnieni" nie czytałam. Z całą pewnością jak już nadrobię te zaległości, przeczytam również tę książkę. Po opisie przypuszczam, że autorka nie zawiedzie moich oczekiwań i miło spędzę czas podczas lektury.



***************
Anna Bellon "Uratuj mnie"
Wydawnictwo OMG Books
Data premiery: 28.09.2016

Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka.
Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach.
„A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”.
W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle siły, by nie odpuścić?
I czy to na pewno przyjaźń?
„Uratuj mnie” to pierwsza część serii „The Last Regret”, opowiadającej o grupie przyjaciół z liceum, którzy zakładają zespół rockowy. Książka w zmienionej wersji była publikowana na Wattpadzie, gdzie uzyskała ponad milion odsłon.

Moim zdaniem ...
Książek z gatunku NA, czy YA jest mnóstwo na rynku wydawniczym, jednak pomimo, iż wiele z nich powiela ten sam schemat, są one miłym sposobem na oderwanie od rzeczywistości. Uwielbiam książki, gdzie w tle wybrzmiewa muzyka, więc czekam na tę książkę, aby się w niej zatracić.



***************

Coś dla malucha ...


Grzegorz Kasdepke "Wczoraj, dzisiaj, jutro"
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Data premiery: 14.09.2016

Dlaczego Jutro wciąż się spóźnia i jest szare i przygarbione? Czy Wczoraj musi przepadać jak kamień w wodę, a Dzisiaj zostawiać po sobie tak wielki bałagan? I kto go posprząta? Wczoraj, Dzisiaj, a może Jutro? Trudna decyzja, szczególnie gdy nie wiadomo, jak które wygląda i gdzie ich szukać... Przezabawny i mądry tekst o dziewczynce, która nie lubi sprzątać, ma za to wielką wyobraźnię. Najpopularniejszy współczesny pisarz dla dzieci tym razem opowiada o tajemnicy czasu i o tym, że warto uśmiechnąć się do swojego Dzisiaj.

Moim zdaniem ...
Zagadnienia czasoprzestrzeni są trudne do zrozumienia zwłaszcza dla małego dziecka. Wielokrotnie słyszałam jak moja córka myliła wczoraj z jutro, bądź odwrotnie. Książki Grzegorza Kasdepke cenię za walory edukacyjne. Ciekawa jestem jak na tę propozycję zareaguje dziecko, bo brzmi ciekawie, nawet dla mnie :)



***************
To by było na tyle, a co Wy myślicie o wydawniczych zapowiedziach września? Czy na coś się skusicie? A może jest jakaś ciekawa pozycja, na która z utęsknieniem czekacie, a ja jej nie uwzględniłam?
Zapraszam do komentowania i już teraz życzę zaczytanego września.




4 komentarze:

  1. przeraziłas mnie tym jesiennym obrazkiem, jeszcze lato mamy! :D

    chyba w tej liście każdy znajdzie coś dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, ale jednak dla mnie wrzesień to już praktyczne początek jesieni. Może ma na to wpływ praca, jaką wykonuję, a może to, że mieszkam na wsi i widzę jak zmienia się przyroda. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. "To, co nam zostaje" muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o książce "Dziewczyna z Summit Lake" i na nią czekam. Mam zamiar przeczytać też książkę "Promyczek", więc jeśli mi się spodoba, a czytałam wiele dobrych opinii, z chęcią zajrzą do drugiej części "Gus". :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Drogi Czytelniku.
Dziękuję, że tutaj jesteś, pozostaw po sobie jakiś ślad. Każdy komentarz to dla mnie wielka radość i satysfakcja, dlatego nie pozostanie on nie zauważony :) Jeśli w jakiś sposób poczułeś się zainteresowany tym, co piszę, zachęcam również do zaobserwowania bloga.
Miłego zaczytania ;)